Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

zondag 29 juni 2014

Komende week

Het schiet mij te binnen dat ik jullie nog wat verschuldigd ben om te vertellen. Sinds vrijdag 13 juni ben ik voor de maandag en vrijdag vrijwilliger bij opnieuw & co.

 Dit is een kringloopwinkelketen bij ons in de buurt. Ik kwam er al graag als klant, lekker snuffelen en heel blij zijn met een pareltje. Enige tijd geleden zag ik een afficheje waarop ze vrijwilligers zochten. Ik was al een tijdje aan het nadenken hoe ik weer in het arbeidsproces kon komen, op mijn voorwaarden (schooltijden, vakanties vrij) en had de hoop op een betaalde baan al min of meer opgegeven. Nu kwam dit dus op mijn pad en na enig nadenken besloot ik om te reageren. Ik kon vrij snel op gesprek komen en we zijn overeen gekomen dat ik dus 2 dagen per week van 9 tot half 3 aan het werk ga voor filiaal Dordrecht. Voorlopig sta ik vooral in de koffiecorner, waar we naast koffie en thee ook broodjes, soep en tosti's verkopen. Ik hoop dat mijn taken zich nog gaan uitbreiden, maar voorlopig heb ik het prima naar mijn zin.
Ook voor mijn werk bij de post mag ik deze week extra werken, dinsdag en donderdag van 4.45 tot 7.15 uur, niet om over naar huis te schrijven maar op die dagen zijn mijn ochtenden al gevuld met ander vrijwilligers en betaald werk dus ook deze dagen zijn druk.
Dan hebben we woensdag nog een spannende dag want dan wordt Lieke haar rechter oor ook geopereerd. Hopelijk verloopt de operatie en herstel net zo vlot als haar linker oor want aanstaande vrijdag gaat onze dame één nachtje in een tent in de speeltuin kamperen, hoe leuk is dat!

Donderdagavond een voortgangsgesprek bij Max op school, dinsdagavond manlief die moet overwerken voor een, voor hem, spannend project en waardoor hij woensdagmorgen alweer vroeg moet beginnen. 
Al met al hoeven we ons deze week niet te vervelen en hopelijk heb ik nog wat vrije tijd hier en daar want ik heb een leuke "opdracht" van nicht Bowien gekregen, waar ik eigenlijk wel graag aan wil beginnen, maar oh ja eerst volgende week de verjaardag van de juf van Lieke vieren waar ik ook nog het één en ander voor moet doen. Druk, druk druk dus .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten