Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

zaterdag 7 juni 2014

Duurde even

Schoolreis Max
Tja, nu duurde het toch weer langer dan gedacht om een bericht op mijn blog te plaatsen. Gebeurde er dan niets? ..... nou ja elke dag is er wel wat natuurlijk en daarom zal ik de hoogtepunten met jullie doornemen, haha wat klinkt dat belachelijk.
Als eerste een paar leuke foto's van Max zijn schoolreis. Een dag voor de Koningsspelen op school zijn ze naar Drievliet geweest. Op Max zijn gezicht kun je duidelijk zien dat hij een hele leuke dag heeft gehad.


We hebben de eerste Koningsdag gehad en samen met mijn zus heb ik op de vrijmarkt gestaan. Vorig jaar was mijn eerste keer en goed bevallen. Dit jaar had ik weer genoeg om op een kleedje te verkopen alleen mijn partner in crime wilde dit jaar niet. Gelukkig leek het mijn zus wel leuk en zo geschiede. Wekker vroeg gezet, want ook al had ik een mooi plaatsje gemarkeerd, je weet het nooit zeker natuurlijk. Alles is heel goed gegaan, we hebben prima verkocht en hebben het plan om volgend jaar weer te gaan.
Koningsmarkt 2014
Ik heb wel eens verteld dat wij hier in het gezin niets aan moederdag doen, alleen datgene wat de kinderen op school maken. Nou dit jaar was het toch een beetje anders. Lieke heeft vorig jaar een kindernaaimachine gekocht, maar doet daar toch niet zoveel mee. Bij de winkel waar ze hem heeft gekocht, worden af en toe workshops gegeven. Lieke wilde daar graag naar toe en laat het nu net thema moederdag zijn. Ze mocht van mij ook iets voor haarzelf maken, maar ze wilde heel graag voor mij iets maken. Het werd dus een prachtige portemonnee. Ook manlief had erg goed zijn oren gebruikt dit jaar. Ik had gezien dat er hele leuke bakken te koop waren voor je eigen moestuin. Nu had ik er al één door mijn zwager laten maken, maar die bleek vorig jaar niet erg productief, dus dacht ik dat een andere vorm beter was. Manlief dus naar de bouwmarkt gegaan en een waanzinnige bak voor moederdag voor mij gekocht. Meteen de week erop plantjes gekocht en een foto gemaakt (inmiddels is alles gelukkig al wat groter gegroeid, dus hij doet het goed)Max had ook een erg leuk kad, een pot gevuld met ingredienten om lekkere koekjes te maken, met een mooi gedicht erbij en het recept, ook wel handig. De pot heeft een tijdje gestaan, maar vorige week hebben we de koekjes gemaakt. De kids vinden ze heerlijk!
eigen groententuin
moederdag 2014
de moederdagkoekjes

De week na moederdag was het avondvierdaagse week hier in het dorp. Papa en mama mochten allebei met Lieke mee, dus hebben we het om en om gedaan. Papa had de finale dag en heeft een mooie foto van Lieke gemaakt met haar buit. Gelukkig was het redelijk snoep beperkt.
Lieke is een echte dierenvriend Elke zaterdag, als Max paardrijles heeft, mag zij op de kinderboerderij, die ernaast ligt, helpen. Ze vind dit echt helemaal geweldig, helemaal als er nieuwe diertjes worden geboren. Hier houdt ze een babykonijntje vast. Twee weken laten was ze erg verdrietig toen ze thuiskwam, want er werd verteld dat bijna alle konijntjes een nieuw baasje hadden gevonden. Gelukkig werd er ook verteld dat er baby varkens geboren zouden worden, maar dat duurt nog 3 maanden + 3 weken + 3 dagen.





Een tijd geleden werd ik bijzonder verrast door een mevrouw die bij mij op de sport zit (ik sta als vrijwilligster achter de bar). Ze had voor mij 4 vrijkaartjes voor Plaswijckpark. Op een mooie zondag zijn we daar heengegaan en wat een geweldig park is dat zeg, je kunt er echt heel veel kanten mee op. Er zijn dieren, heel veel speeltoestellen, een huis op de heuvels waar je geweldig kunt spelen, een groot verkeersplein en ook nog iets met water, maar aangezien we geen badkleding mee hadden, hebben we dat maar niet gedaan.
Plaswijckpark
En dan is is het afgelopen week hier voor de kinderen ook vakantie geweest. Aangezien ze vanuit de scholen zelf mogen kiezen, lopen de vakanties niet allemaal tegelijk. Dit was dus even een klein probleempje met de opvang voor Max. Normaal gaat hij bij een organisatie die 5 dagen opvang per week aanbiedt, maar zij hadden deze week geen vakantie en dus moesten we uitwijken naar een ander, die maar 3 dragen per week aanbiedt. Omdat ik daar vrij laat achter kwam, was één dag ook al bezet. Mijn moeder zegt altijd, het heeft zo moeten zijn en nu bleek wel weer waarom, Max werd opgeroepen om onder narcose naar de tandarts te gaan. Ze hadden bij de laatste controle een gaatje gezien en dat wordt dan onder narcose behandeld vanwegen de extreme angsten daarvoor van Max. Omdat hij dan toch zo mak als een lammetje is, hebben ze meteen alles aangepakt, goed gekeken, losse kies eruit gehaald, hoektand eruit gehaald die voor ruimte moet zorgen voor de rest van het bovengebit, volwassen kiezen gesealed en een grote schoonmaak voor de rest van het gebit. Ze zijn wel 1,5 uur bezig geweest!. Max kwam wat naar uit de narcose en wilde heel graag naar huis en dat hebben we ook gedaan. Helaas zat het op de weg naar huis behoorlijk tegen door een kapotte brug en hebben we er 1,5 uur over gedaan wat normaal 30 minuten duurt. Thuis ging het al snel goed met Max en nu weer helemaal.

En op de dagen dat Max wel op de opvang zat hebben Lieke en ik ons kostelijk vermaakt, dag 1 zijn we naar de bioscoop geweest en op dag 2 zijn we naar de kringloop geweest.
met Lieke naar de bioscoop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten