Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

woensdag 11 januari 2012

Schrijven


Zoals ik jullie al had verteld, mag Lieke na de vakantie naar de plusgroep. Ik vond dit wel een mooie gelegenheid om haar een klein kado te geven in de vorm van een stabilo pen. Alleen de reactie van Lieke was het kado al dubbel en dwars waard! Nu wil ze dus de gehele tijd schrijven, maar dat is best lastig want zoveel woorden kent ze nog niet en ik ben geen lerares dus weet ook niet zo goed wat verstandig is. Nu hebben wij voor Max zijn verjaardag van vriendin Jolanda het boek "de letterwinkel" gehad en daarin stond wel iets waar ik wat aan had. We begonnen met BOOT en door de achterste letter te veranderen kwam er een ander woord, ze vond het prachtig. Daarna met PUP en toen elke keer de middelste letter veranderd, ook dit was leuk. Soms vond ze het leuk om een sierletter te schrijven en soms moest ik haar natuurlijk nog helpen.
Maandag is ze dan voor het eerst naar de plusgroep geweest en ze hebben Indiaanse cijfers leren schrijven, de 1 van één streep, de 10 was rechte strepen en de negen was één streep met vier puntjes. Ja en mam de eerste keer MAG je nog wel fouten maken hoor! :-) Wat een grote dame hè.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten