Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

woensdag 31 oktober 2012

Suiker

Op Texel kwamen mijn moeder en ik terecht in een Ekoplaza (een biologische supermarkt), dit omdat ik op zoek was naar vijgenjam en dat was dan weer omdat we als lunch een heerlijke tosti brie met vijgenjam hadden gegeten en ik dit thuis ook wel eens wilde maken. Tijdens het afrekenen viel mijn oog op een gratis tijdschrift "lekker weten" en omdat ik een echte Hollander ben, heb ik het tijdschrift meegenomen.
In het tijdschrift staan allerlei leuke artikelen en recepten over gezond leven, biologisch en verantwoord bezig zijn. Best interessant, helemaal het artikel over de cursus 40 dagen zonder suiker. Er staat in dat er in heel veel producten geraffineerde (dus verkeerde) suiker zit en dat die suiker best heel slecht is voor het lichaam. Er stond een website bij vermeld en ook daar ben ik eens gaan lezen en geïnteresseerd geraakt, zelfs zo dat ik mij heb opgegeven voor de cursus en dus vanaf vandaag 40 dagen zonder suiker ga eten. Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen en of ik me er inderdaad na verloop van tijd beter door zal gaan voelen met minder last van hoofdpijn en energieker zal zijn. Voorlopig zal het in eerste instantie best wel bikkelen zijn, maar ik ben overtuigd dat dit een goede keuze is.
Nu vraag je je misschien af of dit nu wel een handige tijd is om te beginnen, met de feestdagen voor de deur en daarop zeg ik JUIST nu wel. Kan ik ook niet in de verleiding komen om van al dat lekkers te snoepen.
Ik houd jullie op de hoogte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten