Welkom op mijn blog

Ik ben Sandra, geboren in 1972 en moeder van Max (2003) verstandelijk gehandicapt en autistisch en Lieke (2005) ondeugend en lief, getrouwd met manlief Cristian sinds 2000. Mijn hobbies zijn kleding maken, quilten, taarten maken, koken, tuinieren en lezen, genoeg dus om daarover af en toe eens iets te vertellen
Ik vind het leuk dat je langskomt en zou het ook leuk vinden als je af en toe een berichtje achterlaat
.

donderdag 15 maart 2012

Uitslag EEG

Voor Max hebben we laatst een EEG scan laten doen, dit om te kijken hoe het met de epilepsie in zijn hersenen is. Afgelopen dinsdag mocht ik naar de dokter voor de uitslag. Het goede nieuws is dat de activiteiten duidelijk minder zijn dan de laatste keer gemeten. Toch twijfelt de dokter of het verstandig is om te stoppen met de medicijnen. Dit heeft dan weer te maken dat er iets in Max zijn hersenen niet helemaal is zoals het hoort (verstandelijk beperkt en autistisch). Toch zegt de dokter ook dat 60% van de mensen die stoppen met de medicijnen, blijvend kunnen stoppen. Dit zijn wel alle mensen op een hoop en dus de lichte gevallen en de zware gevallen door elkaar. Max is geen licht geval, maar ook geen zwaar geval en de dokter kan niet zeggen tot welke groep Max hoort. Ook zei de dokter dat als je wilt proberen om te stoppen met de medicijnen het nu het beste is, nu Max nog jong is.
Tja we moeten hier maar eens goed over nadenken en alles op een rijtje zetten.

4 opmerkingen:

  1. Wat een lastig probleem! Sterkte met de beslissing
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een moeilijke beslissing lijkt me dat! Sterkte en wijsheid met de beslissing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi sandra,
    Ik was toevallig een keer op dinsdag aan het werk op de bolder. WAT IS MAX groot geworden!! Hij zag er goed uit, had natuurlijk geen idee wie ik was maar ik vond het erg leuk om hem weer eens te zien!
    Gaat alles goed op school?

    Groetjes,
    Maaike
    oud fysio ons blije honck

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maaike, wat leuk dat je mij zo hebt gevonden!
      Op school gaat alles goed, Max mag volgend jaar naar een nieuwe klas, dus best wel spannend dan. Hij heeft dit jaar echt grote sprongen gemaakt. Ik hoor van veel mensen dat ze hem groot vinden, maar zelf zie je dat toch minder, alhoewel soms als hij in zijn bed ligt denk ik wauw, wat een grote vent!
      Groetjes,
      Sandra

      Verwijderen